lördag 29 augusti 2015

Lördag 29/8

God kväll!

Grattis till Sofia som fyller 26 år idag!
En fin, men ganska blåsig dag. Det fick bli lite städning under förmiddagen. Amanda fick ta hall, kök och sovrummet. Själv tog jag hand om toaletter och badrum. Ute jobbade Robot1 och 2 med gräsmattorna.

Åkte in till Kvarnen med nycklarna, som jag glömde att lämna senast jag var där. Passade samtidigt på att besöka Susanne och fick förmiddagskaffe. Sten-Åke var ute och övningskörde mc med Simon.

När jag kom hem igen var det nära att jag bytte om och tog tag i målarpenseln, men lättjan gjorde att jag tog kameran och gick en runda på tomten.
 I år har det varit glest med fjärilar. Denna Pärlemorfjäril stannade för att fotograferas.
 Jag har gott om gröna tomater. Fortsätter det så här blir det syltade tomater i höst.
 Nere vid sjön blåste det kraftiga västliga vindar.
Ljungen blommade.

God Natt!

Inga kommentarer: