fredag 4 november 2016

Fredag 4/11

God kväll!

En blåsig morgon med ett par grader minus, hittills ingen snö.

Tidigt iväg eftersom vi körde ett pass på gympan. Det blev ett tufft och svettigt program.
Åkte till Däckson och fick skiftat till vinterdäck. Det var många fler än jag där, men eftersom de byter på löpande band blev det snart avklarat. Under bilfärden till Karlskoga var det flera varningar om halka och på vissa ställen stod lastbilarna still. Vägen till Karlskoga var däremot torr och fin.

När jag kom hem åkte jag till Kvarnen eftersom Carina mailat mig och sagt att jag hade en vinst att hämta. Det visade sig vara en vävd löpare i ett lotteri för Nordmarks vävstuga. Något som jag helt glömt bort.
Åkte till Anita och kompletterade ljungen med granris, lade dit en krans och tände ett ljus.
 Under kvällen blev det Karlskoga och Nobelhallen, BIK-Pantern. Seger för BIK med 3-0 (1-0, 1-0, 1-0) inför 2284 åskådare.
I första pausen firades Degerfors IF för att de klarade sig kvar i Superettan till nästa säsong.

God natt!

Inga kommentarer: