lördag 26 november 2016

Lördag 26/11

God kväll!

Hade problem i onsdags med bredbandet via fiber. Efter bortemot en timme tester bestämdes att de skulle skicka en ny router. Redan i går eftermiddag kunde jag hämta den. Monterade och samma problem uppstod. Alltså inget fel på routern. Väntade till i förmiddags med att kontakta supporten. Killen skulle ringa efter en timma när han hade gjort en undersökning. Inom timmen fungerade routern. Han påstod att han gett routern en körare. Tyvärr får jag inte in TV:n, men där har jag fortfarande parabolen. Det får alltså bli mer ringande. Jag tror att signalen är för dålig. Huset är stort och jag har ju allt på övervåningen.

Jag hade hittat ett recept på en "helgstek" av Morberg. Gjordes i ugnen med en salig blandning i grytan. Hade inte alla ingredienser men tog med andra som jag tyckte kunde ersätta. Blev fantastiskt bra och vilken sås det blev med den skyn som fanns i grytan. Tog sin tid, men var en lunch av bästa sort.

Under eftermiddagen plockade jag fram adventsstakar till fönstren. I år får det bli på framsidan. Tidigare har jag haft i alla fönster, även på baksidan. Det har varit ett tjugotal. Nu blir det hälften.

God natt!

2 kommentarer:

lotta sa...

Du får gärna skicka receptet 😊

S-O Svensson sa...

Kan kanske komma en dag.