fredag 13 januari 2017

Fredag 13/1

God kväll!

Då har jag avverkat första gympapasset för i år. Det blev spinning och styrka med gummiband. Det kändes allt att jag tagit det lugnt under helgerna.

Hem och väntade på att en sändning från vinklubben skulle dyka upp. Det dröjde till halv tre och sedan fick jag skynda mig till Filipstad och hämta nycklarna till Kvarnen eftersom jag tjänstgör i morgon. Det är vernissage och utställaren är en kvinna från Arvika som har trähantverk.

Under kvällen var det dags att sätta sig vid TV:n och se Vita Hästen-BIK. BIK slarvade onödigt mycket i försvaret och VH tog också ledningen och efter tre perioder hade de 3-0. I andra blev BIK något bättre och den perioden slutade 0-0. I tredje hade BIK övertag, men lyckades inte som de brukar. Perioden slutade 2-2 och matchen därmed 5-2. VH fick sista målet i tom kasse. BIK hade inte en enda utvisning, men lyckades inte göra mål när de hade tre powerplay. De släppte istället in ett mål med en man mer. Nu får man hoppas att de får fart under skridskorna i nästa match då de möter MODO på hemmaplan.

God natt!

Inga kommentarer: