söndag 1 januari 2017

Söndag 1/1 2017

God kväll!

Nya årets första dag! Jag önskar er en god fortsättning på det nya året och hoppas att det skall bli bra för oss alla.
Jag firade in det nya året hos Susanne och Sten-Åke samt Sofie och Stefan.
 Det blev en trerätters. Stefan hade gjort sin goda kräftsoppa som förrätt. Sten-Åke hade gjort huvudrätten, inbakad fläskfilé. Jag stod för desserten som var en hallonpannacotta.
 Även Abbe var med, festklädd som vanligt. Sammy tittade in en stund när han kom från jobbet på boendet och Simon och Kimberly kom strax före 12-slaget.
  Det blev en del tv-tittande under kvällen.
 I väntan på skidor på TV:n första dagen på året såg jag på Nyårskonserten från Wien. Dirigent var LA:s symfoniorkesters dirigent.
 Med åren har jag lärt mig att uppskatta även denna sorts musik. Jag vill se den i bild där man kan följa samspelet mellan dirigent och orkester.
God natt!

1 kommentar:

lotta sa...

God fortsättning goa pappa 💗🎉