fredag 28 september 2018

Fredag 28/9

God kväll!

Idag var jag på vårdcentralen och lämnade blod till två rör. Det var uppföljning av prostatacancern. Jag trodde att det var slut med kontrollerna nu, men det kom ett brev häromdagen. Numera skall det bli besked per brev. I början var det provtagning varje halvår och besök hos läkare, sedan blev det en gång om året och besök hos sköterska som sedan gick över till telefonmöte och nu brevsvar.

När jag svängde in på tomten mötte jag en bil som kom från gårdsplanen. Det var Sten-Åke som var ute och vallade sin elev han har hand om på skolan. De hade rast, men de hann med en liten fika innan de återvände.

Det har varit ett fint arbetsväder och jag var ute med röjsågen före och efter lunchuppehållet.
 Röjningen är klar runt iskällaren och under eken.
 Fortfarande blommar rosorna.
Tänk, floxen har fått vara ifred från rådjuren nu i slutet på sensommaren.

God natt!

Inga kommentarer: