lördag 15 september 2018

Lördag 15/9

God kväll!

En solig och fin sensommardag.

Det blev en vända ute i trädgården där jag kapade en massa grenar som växt ut mot infarten till huset. Även ett plommonträd som jag planterade för ca 20 år sedan fick stryka på foten. Det har aldrig trivts riktigt bra och i våras visade det inga tecken till överlevnad. Även med mycket blommor blev det sällan mer än något enstaka plommon.
 En hel del grenar borttagna.
 Mina Ingrid Marie är dags att börja ätas.
 Det blev en rejäl hög med grenar till vårens brasa.
 Med god syn kan man se rödhaken som var med mig vid rensningen.
Det blir många fina ekollon i år. Något som bör glädja ekorrarna.

Idag har SHL haft säsongspremiär. Jag följde Frölunda- Djurgården i första passet och Färjestad- HV71 i kvällspasset. Seger för Frölunda med 2-1 och Färjestad vann över HV med 3-1.

TV-kvällen avslutades med Rebecka Martinsson.

God natt!

Inga kommentarer: