söndag 23 september 2018

Söndag 23/9

God kväll!

Under förmiddagen blev det en tur till Susanne och Sten-Åke som berättade om sina två veckor i Kalifornien.

Klockan 15.00 var jag på plats i Nobelhallen. Säsongens första hemmamatch för BIK i hockeyallsvenskan. Det började bra mot Leksand som var på besök. Efter 50 sekunder stod det 1-0 och efter 2,05 var det dags för 2-0. Sedan jämnade spelet ut sig och första perioden slutade 2-1 till BIK. Andra vann Leksand med 1-0 och tredje slutade 1-1 och matchen gick därmed till förlängning efter slutsiffrorna 3-3. I förlängningen fick Leksand en utvisning och då lyckades BIK göra mål och därmed vinna matchen med 4-3. En besvikelse för alla Leksandsklädda besökare. Det brukar alltid vara stor publik när Leksand är på besök. Denna gång var det 2.951 besökare. Från parkeringen tog det denna gång lång tid att komma ut eftersom jag fick parkera långt in på den stora grusplanen vid sidan om. Om laget spelar som idag kommer fler lag att få åka hem utan seger.

Eftersom några har frågat hur det gick med min RUT-städerska förra veckan kan jag säga att jag är nöjd. Hon kom 10.00 och höll på till 16.00 utan rast. Hon var noggrann och dammade bl.a. ovanpå skåp där jag aldrig dammat. Jag hade två ställen, ett i badrummet och ett i köket som jag är säker på att 90% aldrig skulle städat, men det gjorde hon. Vi har tills vidare bestämt att hon skall komma varannan vecka.

God natt!

Inga kommentarer: