torsdag 25 oktober 2018

Torsdag 25/10

God kväll!

En solig men kall dag!

Gympamorgon med flera frånvarande, en arbetade och två på semester i sydligare nejder.

Före Rotarymötet blev det en tur till Biltema, där en man på parkeringen kom fram och tyckte att jag hade en fin bil och frågade efter märket. Det är väl att den är ganska ovanlig, åtminstone här. Under det år som jag haft den nu har jag bara träffat på en enda och det var i Karlskoga.
Det hanns med en tur till Ö&B också innan mötet.

På Rotary var det besök av kommunens ekonomichef som berättade om årets budget. Den första med Alliansens budget. Tidigare har det varit S och V.

Under eftermiddagen har jag haft besök av min vedhämtare. Vi plockade ut fyra björkar för att minska skuggan mot glasverandan under sommaren plus att jag får fram en stor fin enbuske som tidigare gömts.
När jag kom hem från Karlskoga möttes jag av höstens första domherre.

God natt!

Inga kommentarer: