lördag 23 november 2019

Lördag 23/11

God kväll!

Arbetsdag på Kvarnen. Direkt när jag öppnat, kom ett par från Kristinehamn. De hade tidigare bott i Filipstad när mannen jobbade som polis under 70-80-talet. Lite senare ett par från Karlstad och därefter några Filipstadsbor. Första timmen rann iväg i snabb takt. Sedan dök Sten-Åke upp med en bullpåse och det blev kaffe med dopp. Totalt hade jag 11 besökare, inte så dåligt när det var sista helgen för denna utställning.
Under vintern är fördelen att man kan titta på tv och följa skidåkning av olika slag under tiden man sitter och väntar på besökare.

Jag har köpt en av de utställda tavlorna och tänkte ta med mig den, men eftersom det regnade när jag slutade lät jag den hänga kvar till i morgon.

Hemma blev det mos och köttbullar från frysen tillsammans med lingon. I morgon blir det troligen en kycklinggryta eftersom jag kopierade ett recept som jag hittade i en tidning på Kvarnen.

God natt!

Inga kommentarer: