tisdag 19 november 2019

Tisdag 19/11

God kväll!

Grattis till Sofie på 32-årsdagen!

En dag då det har droppat från himlen mest hela dagen.

I dag tittade domherrarna fram vid fågelmaten.

Gympamorgon med spinning, styrka med gummiband och viktplatta. Ett flertal nya övningar med gummibandet.

Idag var första dagen för årets influensavaccinering. Strax efter starten vid 13-tiden åkte jag in till vårdcentralen. Det fanns inte en parkeringsplats och det kryllade av folk och bilar som var på väg in. Jag fortsatte förbi och försöker en annan dag. Åkte istället till apoteket och köpte tandvårdsartiklar. Nu har vi pensionärer fått 5% rabatt på tisdagar på receptfria inköp, precis som i mataffärerna.
Fortsatte sedan till systembolaget för inköp av fyra vinflaskor till vinlotteriet under december i Rotary. Där var det inga rabatter!
Sista anhalten var Ica där jag försåg mig med diverse matvaror för närmaste veckan.

Under kvällen bar det iväg till Karlskoga och Kuggarna. På vägen in ångrade jag nästan att jag tackat ja till mötet eftersom det var tråkigt bilväder med regn, men jag var senare nöjd med kvällen eftersom det var ett mycket intressant föredrag.

God natt!

Inga kommentarer: