fredag 25 september 2020

Fredag 25/9

 God kväll!

Under förmiddagen ett kortare pass med röjsågen. Bilen hade under gårdagen meddelat att det var dags att fylla på AdBlue. Eftersom jag för ett par veckor sedan köpt nytt när jag var på Biltema var det snart gjort. På tal om Biltema. När jag igår gjorde ett besök där, tre månader före julafton, var de i full fart att plocka fram adventsstjärnor.

Jag är med i en vinklubb och var tredje månad kommer det en kartong med 12 flaskor. Idag var det leveransdag och nu är lagerutrymmet fyllt så nästa omgång måste jag nog säga nej till. Kartongerna blir stående i källaren men idag plockade jag bilen full och åkte och slängde.

Eftersom det var torrt och skapligt väder passade jag på att ställa in gasolflaskorna i förrådet och samtidigt vinterskydda grill och stekhäll med överdrag.

Kvällen har ägnats åt tv:n med friidrott, lite handboll, nyheter och Doobidoo.

God natt!

Inga kommentarer: