onsdag 2 september 2020

Onsdag 2/9

God kväll!

Kylig morgon och solig dag. Dagarna blir mer och mer höstlika med klar, frisk luft.

Gårdagens gympapass gav tydligen lite ny energi för först fyllde jag tvättmaskinen och sedan tog jag mig an hängrännan på uthuset. Nu är den rengjord och klarar sig ett år.

Det blir ingen "Oxhälja" i år, men jag räknade med att affärerna trots det hade fläskben till kålsoppa. Så var det och jag köpte hem ben och kålhuvud. Halva huvudet fick bli kålsoppa som jag gjorde idag och den andra halvan kommer att bli till en kålpudding.

Under kvällen en tävling med stavhopp som huvudnummer. Duplantis vann med 6.07 och tvåa kom amerikanen Kendricks med 6.02. Två stycken över 6 meter i samma tävling är inte vanligt. På damsidan vann Bengtsson.

God natt!

Inga kommentarer: