lördag 6 november 2021

Lördag 6/11

 God kväll!

Kylig morgon, soligt och fint utan vind.

Efter frukosten tog jag lite grankvistar och åkte till kyrkogården och stoppade in dem mellan ljungplantorna. Hade också med mig gravlyktan och tände ett ljus. Fortsatte till Filipstad och köpte bensin till lövblåsen. Lite senare anlände Thomas och gemensamt blåste vi bort löv från de stora mattorna.

När vi hade kommit så här långt ansåg jag att vi var färdiga och hängde in blåsen igen.

Det tyckte inte Thomas utan började köra bort löv under eken på naturtomt där jag bara gräsröjer under hösten och låter löven ligga.
Det var många kubik med löv. Stefan kom tillsammans med Carina som hade slutat sitt arbetspass på jobbet.
Tillsammans körde Thomas och Stefan bort löven över den tidigare fina ytan.

När vi var färdiga åkte Stefan, Carina och jag till Prästbäcken och fyllde våra tomma magar. Thomas åkte hem eftersom Lailas yngsta dotter fyllde år och det vankades middag där.

God natt!



Inga kommentarer: