måndag 8 november 2021

Måndag 8/11

 God kväll!

Ett kyligt men soligt väder med lite kyliga vindar. 

Efter frukosten strök jag upp några skjortor från senaste tvätten innan jag pälsade på mig och rensade bort växterna i krukorna på altansidan. Det var blött efter tidigare regnande och det blev riktigt kallt om fingrarna. Krukorna ställde jag in i uthuset bredvid de tidigare.

Efter att fyllt fågelmatarna stod jag och tittade ut på småfåglarna och en ekorre som satt på marken och åt frön som spillts. Rätt vad det var blev det full fart på ekorren och han försvann upp i trädet. Någon sekund efter kom en katt och följde med ca 4 meter upp. Denna gång klarade sig ekorren. Helst skulle jag vilja skjuta varenda jäkla katt som dyker upp. Min tomt är ett populärt tillhåll för dem. Tacka vet jag hundar!

God natt!


Inga kommentarer: