söndag 28 november 2021

Söndag 28/11

 God kväll!

Plockade fram ytterligare sex adventsstakar och satte i fönstren uppe. 

Husets adventsbelysning.

Strax före två satte jag mig i bilen för färd till Nobelhallen och dagens match mellan BIK-Almtuna. När jag kom i svackorna före Kyrksten var det tvärstopp från båda håll. Det var fullt med blåljus och en ganska lång bilkö. Efter ca en kvart släpptes bilar fram. Då fick man se två bilar i diket, en helikopter som försvann, andra ambulanser och ett flertal polisbilar. Strax före tre, när matchen började, var jag på plats. Det såg ganska glest ut med åskådare men det var 2179 som kommit. Degerfors spelade match mot Norrköping på samma tid så en del hade nog hamnat där. När det var ca sex minuter kvar av andra perioden gick brandlarmet och hallen måste utrymmas. Vi fick stå ute i cirka 15 minuter innan vi fick återvända. Om jag fattade rätt var det en sopsäck som hade tagit eld. Det kunde i alla fall konstateras att brandlarmet fungerade. Matchen vanns av BIK med 4-1 (1-1, 2-0, 1-0). Detta var nog den första match jag sett där det inte var en enda utvisning på hela matchen. 

God natt!

Inga kommentarer: