fredag 1 april 2022

Fredag 1/4

 God kväll!

I förmiddags när jag pratade med Thomas hade de fått snö så att marken var vit. Hos mig kom det en och annan flinga utan att märkas på marken. Under eftermiddagen färgades även min gräsmatta och gårdsplan vit, detta utan att det var något mätbart täcke. Det var ett riktigt aprilväder. Ena stunden sken solen och i nästa kom det snöflingor. Våren är trots allt på väg för idag hade jag de första bofinkarna vid fågelmaten. Hade även besök av en stjärtmes, vilken jag inte sett tidigare i år.

Under kvällen blev det första perioden i slutspelet mellan Skellefteå och Färjestad. När jag slog över till Aktuellt och Masked Singer stod det 1-0 till Skellefteå. Tittade sedan på matchen under reklamsnuttarna. Färjestad vann med 2-1 efter att ha gjort mål i slutminuten.

Nu skall jag avsluta kvällen med en film om jag hittar någon lämplig.

God natt!


Inga kommentarer: