onsdag 20 april 2022

Onsdag 20/4

 God kväll!

Dags för Gudrun att bege sig till Västerås. Efter förmiddagsfikat skjutsade jag henne till busstationen i  Karlskoga för vidare busstransport till hemstaden.

Åkte tillbaka till Nykroppa och hade tänkt mig till Ica för veckans inköp men eftersom jag har tillräckligt mycket i frys och kyl avstod jag. Eftersom det var soligt och fint och jag inte ville sitta inne gick jag ner till båthuset och satte mig efter solväggen. På stenen som brukar ha måsbo satt ett fiskmåspar och det dröjer antagligen inte länge förrän de samlar ihop lite grenar och gör årets boplats. När jag satt där kom också årets, för mig, första sädesärla och visade sig.

Kvällen ägnades åt tredje matchen mellan Rögle-Färjestad. Trots Färjestadsledning med 2-1 vände Rögle och vann matchen med 3-2. Totalt leder Färjestad med 2-1 i matcher i bäst av sju.

God natt!

Inga kommentarer: