tisdag 12 april 2022

Tisdag 12/4

 God kväll!

Solsken och fint när jag begav mig till gympan i Karlskoga. Efter gympafrukosten tog jag vägen förbi Däckson. Fanns inga köer så det var bara att köra in och få skiftat till sommardäck. Räknar inte med någon mer besvärlig snö denna vinter.

Ojämna veckor har jag städhjälpen här, tömning av sopor och post tre dagar. Jämna veckor är det bara två postdagar. När jag kom hem var städerskorna redan borta. På köksbordet stod en Glad Påsk blomma. I "gröna rummet" hade hon lagt fram vikta linneservetter på bordet för eventuell påskmiddag.

Vid 18-tiden åkte jag tillsammans med Sten-Åke till BIK-matchen i Nobelhallen. När vi kom dit var det lång kö utanför eftersom det var säkerhetskontroll. Vi kom in till matchen i tid. Säkerligen var det flera som missade starten. BIK började bra och hade 2-0 i början av matchen och kunde haft ytterligare något mål med lite tur. Första perioden slutade 2-1. I andra utjämnade HV71 och tog även ledning med 3-2. I tredje gjorde HV ytterligare två mål och BIK ett. Slutresultat 5-3 till HV71 och 3-0 i matcher. Trodde på drygt 3.000 besökare, men det var bara 2.810. Nästa match på torsdag, även den i Nobelhallen.

God natt!


Inga kommentarer: