fredag 6 maj 2022

Fredag 6/5

 God kväll!

Grattis till barnbarnet Sammy som fyller 40 år!

En mulen morgon övergick till sol och värme. Var ute någon timma och rensade undan en del ris och annat i de rabatter som jag hoppat över tidigare.

Liljekonvaljerna börjar sticka upp.Även i år kan de plockas till Mors dag.
Det liggande äppleträdet får leva vidare så länge det producerar äpplen.
Hissade upp badstegen. Onödigt att den ligger i vattnet när det är långt kvar till badsäsäsong. För mig gäller 25 grader. Under vintern kan man låta den ligga så här. Inte nödvändigt att montera ner den.

Kvarnen hade kommit med förfrågan om jag kunde jobba under söndagen eftersom de hade fått återbud. Jag lovade att ställa upp om de tog bort mig den 21:e då jag skulle vara där. Blev så och jag åkte in under eftermiddagen och hämtade nycklarna.

God natt!


Inga kommentarer: