torsdag 19 maj 2022

Torsdag 19/5

 God kväll!

Efter gympafrukosten tog jag en vända i några affärer för att fördriva tiden fram till Rotarymötet. Efter att jag lyckades bli av med klubbmästartjänsten har jag inte varit så flitig besökare. Jag har dock kvar uppgiften att skaffa vinflaskor till vinlotteriet som vi har på varje möte. Vinsten går till olika hjälpprojekt. Det är lättare att få in pengar genom lotteriet än att få frivilliga bidrag. Det blev en vända till Systembolaget för att fixa flaskor så det räcker fram till sommaruppehållet. 

En vända till Biltema för att köpa bl.a. en planteringsspade. Jag förstår inte hur alla planteringsspadar har kunnat bli spårlöst borta. Man kan tro att de har fått ben och sprungit iväg. Den tredje affären blev Ö&B. Tittade på nytt bord till verandan men var osäker på om jag skulle lyckas få in det i bilen. Tittade även efter dynor till mina tre korgstolar på verandan men lyckades inte hitta några passande. Det slutade med att jag tog 4 säckar planteringsjord. Jag behöver till växthuset plus att det snart är dags att planera i entrékrukorna.

God natt!


Inga kommentarer: