lördag 28 maj 2022

Lördag 28/5

 God kväll!

 Grå och trist dag.

Vid lunchtid funderade jag på att besöka Lotta och Magnus vid deras torp för att få några gurkplantor. Ringde inte eftersom jag var osäker på om jag skulle åka. Åkte till Hammarns vägkrog och åt lunch där. Slog in Dalkarlsberg på GPS:en och fortsatte mot Nora. När jag kom till Dalkarlsberg fick jag se Folkparken och då stannade jag och ringde upp Lotta. De var på väg till torpet efter en inköpsrunda och lotsade mig vidare tills vi möttes och jag följde dem till torpet. De håller på att göra iordning rummen, snickrar och målar. Kunde konstatera att de har mycket jobb framför sig. De tycks gilla det så det blir nog bra till slut. Lotta hade många växter i växthuset så jag återvände hem med såväl gurkor, squash, paprika och någon tomatplanta efter att vi druckit eftermiddagskaffe.

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för besöket och hoppas det blir lite gott på plantorna 🤗