söndag 8 maj 2022

Söndag 8/5

 God kväll!

En solig dag. Det hade jag inte stor nytta av eftersom jag skulle vara på Kvarnen klockan 12.00. Det var två Värmlänningar som ställde ut huvudsakligen akvareller men även en och annan oljemålning.



Det fanns motiv som skulle passa mig men de var i dyraste laget enligt mitt tycke.

Under de fyra timmar jag satt där fick jag ett besökarpar som tittade på Ferlinutställningen. De lämnade museet med ett gott betyg. Jag hade inte räknat med något större besöksantal eftersom det samtidigt var mässa i ishallen. Denna gång hade jag tagit med mig den bok som jag har hållit på med ett tag. Nu blev det läst så mycket att jag kunde avsluta den när jag kom hem. Nu behöver jag inte läsa till bortemot 1-2 på natten.
Efter Kvarnen blev det att åka hem och se till att få i sig lite mat. Efter det kunde jag se tredje perioden i träningsmatchen mellan Sverige-Finland i hockey. Seger för Sverige med 4-3.
Senare på kvällen var det dags för partiledardebatten. Det finns fruntimmer som jag retar mig mycket på måste jag erkänna. Det har blivit lite för många av dem. De har svårt att låta någon tala till punkt.

God natt!


Inga kommentarer: