måndag 13 juni 2022

Måndag 13/6

 God kväll!

Även denna dag en blandning av sol och regndroppar samt en ganska kraftig vind.

Frukost och tidningar och därefter fyllde jag en tvättmaskin. Tvätten hängde jag på altanen och då kan det regna hur mycket som helst och ändå fått torka nästan utomhus.

Tog en tur till Greeks för att köpa knölbegonier till graven och köpte samtidigt blommor till amplarna på verandan. Jag brukar köpa färdigplanterade amplar och därför har jag en massa krukor i uthuset så denna gång köpte jag lösa blommor och planterade själv. Fick råd om lämpliga blommor som mer eller mindre sköter sig själva och klarar sig till i höst.

Efter lunchen plockade jag fram trimmern och körde rent runt träd och rabatter.

Innan jag slår ihop de blå i kväll får det bli något kapitel i boken som jag började på i går kväll. Den är skriven av Malin Persson Giolito, dotter till GW Persson.

God natt!

Inga kommentarer: