onsdag 29 juni 2022

Onsdag 29/6

 God kväll!

Efter förmiddagskaffet hade Gudrun fått nog av lantluft och vände hemåt till Västerås. För mig obegripligt.

 
Jag brukar ha en hel del nattvioler på tomten. Jag har tittat på de vanliga ställena men hittills inte sett dem. Gudrun lyckades dock hitta en ensam blomma bland allt gräset.

När jag fixade lunchen fick jag telefonsamtal från Tedenrud. Vi bestämde att han kommer på besök i morgon för bad och lunch på Prästbäcken.
Senare ringde Rotarypresidenten och önskade att jag skulle komma på mötet i morgon eftersom det var vårens sista möte och jag skulle tilldelas en Paul Harris utmärkelse efter min tid som klubbmästare. Jag sa som det var att jag var upptagen och att vi får ta det i höst. Strax efter ytterligare ett samtal, denna gång  från revisorn. Allt kommer på en gång och jag hade fler telefonsamtal än vad jag har på en hel vecka.
Efter lunchen tog jag fram klipparen och klippte gräsmattorna på baksidan samt robotarnas kanter. Körde också ner vattendunkar till växthuset där det växer så det knakar. Klart är att jag kommer att kunna äta slanggurka i mängd lite längre fram. Tomaterna ser också ut att trivas.
Svetten rann och vid 17-tiden var det dags för ett sjöbesök. Klev ner i det 28-gradiga vattnet och lufttemperaturen var 25 grader så man frös varken i sjön eller på land. Skön svalkning blev det.
Fick meddelande från Carolyn att de beräknar komma på besök den 5:e på kvällen.

God natt!


Inga kommentarer: