torsdag 2 juni 2022

Torsdag 2/6

 God kväll!

Eftersom jag skulle på Rotarymötet och vikariera på min gamla post hoppade jag över dagens gympa.

Efter mötet gick jag in på Synsam med glasögonen som jag tappade ett glas ur i vintras. Räknade med en affär på ca 4.000 kronor men det visade sig att det gick på garantin och kostar ingenting. Ibland har man tur. Samtidigt med mig kom det in en gammal KAPRO anställd som jag inte sett på 13-14 år. Han var sig lik och vi bytte lite pensionärserfarenheter.

Eftersom det var ganska fint väder, även om det var lite kyligt, passade jag på att olja in verandagolvet. Det har jag gjort varje år sedan det var nytt.

När jag satt och hängde framför tv:n kom Laila och Thomas på besök. Det blev en kaffetår och en titt nere vid sjön och i växthuset.

TV-kvällen fortsatte med Slovenien-Sverige i fotboll där Sverige segrade med 2-0. Mest var det dock nyheterna som fick uppmärksamheten.

God natt!

Inga kommentarer: