söndag 5 juni 2022

Söndag 5/6

 God kväll!

Solig och fin sommardag. Rullgardin opp och flaggan i topp!

Planterade blommorna i krukorna på framsidan. Nu återstår bara två amplar och fyra krukor på baksidan till vilka jag ännu inte skaffat växter.

Under förmiddagen, när jag tittade ut från övervåningen, fick jag se två tranor ca 20 meter från huset. De gick lugnt omkring och när jag nästan en timme senare gick ner till växthuset var de där och vandrade vidare ner mot sjön.

Vid 12-tiden anlände Gudrun från Västerås i sin lilla bil. En kaffefika på verandan. Eftersom jag inte förberett någon lunch bestämde vi oss för att åka till Långban och äta. Hade kollat på deras hemsida att de hade öppet. När vi kom fram visade det sig att det inte stämde. Har man en hemsida bör den skötas om man vill ha kunder att komma tillbaka. Då fortsatte vi till Hammarns vägkrok för där visste jag att de stänger 16.00. När vi kom fram kvart över tre hade de plockat ihop och stängde. Det slutade med att vi hamnade på Köket i Filipstad efter ca 10 mils körning.

God natt!


Inga kommentarer: