måndag 20 juni 2022

Måndag 20/6

 God kväll!

Mulen morgon, soligare dag. Flera timmar ute med diverse arbete. Började med att plocka fram klipparen och klippa stigarna till sjön. De tidigare välansade grusgångarna är borta då gruset har försvunnit. Vattnade blommorna i krukorna utomhus med gödning. Årets pelargoner ser ut att trivas. Efter södra gaveln har jag buskar som "blomsterAnna" lurade på oss. Dessa måste klippas ett par gånger om året. Har lärt mig att växter skall inte stå efter väggarna. Nu är de klippta för ett tag framåt.

Under eftermiddagen åkte jag till apoteket och plockade ut en omgång blodtrycksmedicin. Efter en sen lunch- tidig middag plockade jag ihop tidningar och diverse emballage och åkte och slängde i containrarna.

Kvällen har gått utan tittande på tv:n.

Den gamla rhododendronbusken kommer år efter år.
Buskarna som jag planterat växer för varje år och blommar ganska rikligt.

God natt!


Inga kommentarer: