fredag 2 december 2022

Fredag 2/12

 God kväll!

Grattis till Jennifer på 30-årsdagen!

Vi hade ändrat gympan till idag från torsdagen. Jag hade bestämt mig för att inte åka in idag så jag gick upp som vanligt vid 8-tiden. När jag tittade ut möttes jag av två stora lyktor med en stor grusbil bakom som spred ut grus på infartsvägen. Äntligen! Han körde infartvägarna och gårdsplanen och släppte av ett lass för att använda på baksidan. Det är meningen att de skall komma på tisdag med en liten lastare för att sprida ut på baksidan. Totalt har det kommit 5 - 6 billass. Tappade räkningen.

Jag hade flyttat bilen ut på gatan och när jag skulle köra in den igen passade jag på att besöka Filipstad och köpa glögg till kommande helger.

Under kvällen var det hockeymatch mellan Almtuna och Bofors. Det var inte alls samma kämpande som mot Björklöven. Idag var det fortfarande 14 spelare på sjuk och skadelistan. BIK har tidighare mött Almtuna och vunnit båda matcherna. Idag hade de inte en chans och förlorade med 4 - 0. Skottstatistiken säger det mesta, 41 - 17 till Almtuna. Det är bara att hoppas att några av de bortavarande kommer tillbaka till nästa match på onsdag.

God natt!

Inga kommentarer: