fredag 23 december 2022

Fredag 23/12

 God kväll!

I morse var det vitt på marken och några grader kallt. När jag närmade mig Karlskoga var det grönt och helt utan nattsnö.

Idag var det årets sista gympapass innan det blir ett par veckors uppehåll. Frukostbordet hade utökat med sillar och rödbetssallad.

När jag kom hem blev det tidningsläsning innan det var dags för att göra julens Jansson. Upptäckte då att vattnet var borta. Såg på F-book att de letade efter en vattenläcka. Så småningom dök vattnet upp igen och då körde jag igång Jansson, som enligt min smak blev riktigt lyckad. Hade tänkt göra brunkål också men det får vänta till i morgon förmiddag.

Närmare kvällen tittade Thomas in och lämnade älgfärs. Älgfärsbiffar de e gött de!

Under kvällen tittade jag en del på Bingolotto. Som mest blev det fyra rätt och inte en krona i vinst.

Jag önskar mina läsare

En riktigt God Jul!

God natt!


Inga kommentarer: