lördag 24 december 2022

Lördag 24/12

 God kväll!

En kall och solig dag.

Efter frukost och tidningar satte jag igång med att göra brunkål. Gick efter ett nytt recept med tillagning i ugn. Tidigare har jag gjort i gryta på spisen. Det här var en enklare tillagning med mindre jobb och resultatet blev minst lika bra.

Hade ett telefonsamtal med Tedenrud som, liksom jag, skulle tillbringa större delen av dagen hemma.

Jag fick besök av Martin, Thomas son. Vi hann med en rejäl pratstund vid kaffebordet innan han åkte vidare.

Klockan 14.00 infann jag mig hos Susanne och Sten-Åke. Även dottern Sofie var på plats. Det blev ett långt besök med julmat och fika innan jag återvände hem till mig.

Under resten av eftermiddagen blev det tv-tittande med bl.a. "Jul med Björn Skifs".

God natt!

Inga kommentarer: