torsdag 8 december 2022

Torsdag 8/12

 God kväll!

När jag åkte in till gymmet i morse pendlade temperaturen mellan minus 11 till 15 grader. På gymmet var det kallt men med spinning och styrka blev vi snart varma.

Under eftermiddagen blev det skidskytte för damer. Ingen svensk på pallen men flera inom topp tio. Fortsatte med idrott genom att titta på Färjestad - Linköping. Matchen vanns av Färjestad med 3 - 0 genom ett mål i varje period.

Under eftermiddagen var jag nere vid sjön. Hela sjön är nu istäckt. Det behövdes bara några dagar. Det har varnats för snö men hittills har det inte kommit något.
Vid fågelmaten ser jag mest domherrar. Antingen har de ökat i antal eller också är det så att man märker dem mer eftersom de kommer i flockar. När jag försökte räkna dem fick jag det till 16 stycken. De sitter inte still och väntar på att räknas.
TV-kvällen har avslutats med ost, kex, ett päron och ett glas vin samt en av dessa julfilmer som rullar dagligen.
God natt!


Inga kommentarer: