måndag 16 oktober 2023

Måndag 16/10

 God kväll!

Höstens kallaste morgon, minus fyra grader. Dagens högsta temperatur har inte varit mer än 5-6 grader.

Vid lunchtid var jag ute och tog bort en del ogräs samt tittade till båthuset. Uppe vid huset var det ganska lugnt men vid sjön blåste det en del.

Rosorna när rådjuren låter dem vara.

Under kvällen tittade jag på fotbollsmatchen mellan Belgien-Sverige. I halvlek avvek jag och när jag kom tillbaka var det ingen match utan ett program med bilbesiktningen. Jag tänkte att de bytt kanal men jag kunde inte hitta något om matchen. Långt om länge kom det upp en text som sade att matchen var stoppad p.g.a. skjutningar i Belgien. På nyheterna fick jag höra att två svenskar hade skjutits ihjäl med automatvapen. Om det fanns mer skjutna uppfattade jag inte.
I halvlek var ställningen 1-1, men redan före matchen var det klart att Sverige inte går vidare till VM.

God natt!

Inga kommentarer: