onsdag 4 oktober 2023

Onsdag 4/10

 God kväll!

Grattis till Susanne på 64-årsdagen!

Strax före två åkte jag mot Filipstad för ärende på apoteket samt veckans inköp på Ica. När jag kommit halvvägs var det stopp. Jag var för långt bak i kön för att se vad som hänt. När en bilist gått fram och tittat och sedan vänt och åkt iväg gjorde jag detsamma. Åkte till Storfors och tog vägen via Asphyttan till Filipstad. Kunde ju handlat i Storfors men eftersom jag skulle till apoteket då mina tabletter hade tagit slut blev det Filipstad. Jag hade inte hört något i radion om vad som hänt så när jag skulle tillbaka till Nykroppa tog jag 26:an. Det blev samma nu. Vända och tillbaka via Asphyttan. Det var först när jag kom hem som jag fick höra att det var en timmerbil som spärrade vägen. Det var först vid femtiden som jag var hemma igen.

Under kvällen var det dags för hockey, BIK mot nykomlingen Kalmar. Första perioden 2-0 till BIK. I andra blev det tvärtom 2-0 till Kalmar. I tredje när det var ca 20 sekunder kvar slarvade BIK- backen och gav motståndaren i fin passning och därmed vinst för Kalmar med 3-2. Det går inte BIK:s väg just nu.

God natt!


Inga kommentarer: