söndag 29 oktober 2023

Söndag 29/10

 God kväll!

Mulet och 1-2 grader hela dagen. Då är vi tillbaka med vintertid. Ljusare morgnar och mörkare kvällar som kan lysas upp med en massa lampor.

När jag satt vid datorn fick jag höra ett riktigt oväsen. Jag fick för mig att det var en helikopter i luften och gick till fönstret och tittade. Då fick jag se tre med lövblåsar som gick och blåste löv. Det var Thomas, Stefan och Samuel som var i farten. Trots att de flesta löven sitter kvar tyckte de att det var bäst att passa på innan det förvarnade snöfallet kom med decimeterdjup snö.

Det blir snyggt, synd att det nästan enbart är björkarna som släppt löven.
Efter fullgjort arbete åkte vi till Präsbäckenrasta och åt dagens lunch.

Kvällen har ägnats åt tv-nyheter och Hellenius Hörna. 

God natt!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du har snälla killar som kommer och hjälper dig ♥️ Susanne

S-O Svensson sa...

Ja, och i rättan tid.