torsdag 12 oktober 2023

Torsdag 12/10

 God kväll!

En solig dag med rejäl blåst och därmed kändes det riktigt kallt när man var ute.

Under förmiddagen hörde jag ljud utifrån och var tvungen att gå ut och se vad det var. Det var Sten-Åke som höll på att såga de nedfallna tallarna från något år sedan. Det finns fortfarande en del kvar. Susanne bar in mindre kubbar i bilens lastutrymme De hade med sig kaffebröd så det blev en fika innan de återvände.

Jag hade tänkt mig en del jobb utomhus men eftersom det var kyligt nöjde jag mig med att ta hand om tvätten samt paketera grillen och stekhällen för vinterförvaring. Grillen har mer eller mindre rostat sönder så nästa år får det bli en ny om jag skall ha någon. I år har jag inte grillat en enda gång. Det går fortare och enklare att göra det inomhus när man är själv.

Kvällens hockeymatch var mellan Färjestad och Oskarshamn. Serieettan mot sist placerade laget. Nu blev det seger för bottenlaget med 2-1 där Färjestad borde vunnit. De hade större delen av matchen i sin hand men ibland hjälper inte det.

God natt!

Inga kommentarer: