torsdag 19 oktober 2023

Torsdag 19/10

 God kväll!

Minusgrader och kallt under morgonen. Det var kallt hela dagen med topptemperatur på ca 4-5 grader. 

Jag har haft robotarna parkerade ett par veckor nu och idag lastade jag in dem i bilen och åkte till Filipstad och lämnade in dem för genomgång och vinterförvaring. När jag var inne i storstaden passade jag på att gå till Greeks och köpa ljungplantor. Planterade hälften på kyrkogården. Resten hamnar i krukor vid entrén. I morgon knipsar jag lite grankvistar och sticker in under plantorna.

Under eftermiddagen fick jag besök av Edqvist, snickarn. Han kom och tittade på en sprucken ruta som jag skall byta ut. Kan åtgärdas nästa vecka när han har fått hem en massa glasskivor som han beställt. Det blev en kaffetår och diskussion om det mesta som händer i världen och krämpor och problem med att bli gammal.

Kvällen fick bli tv med hockey. Färjestad mötte Luleå på bortaplan. Matchen slutade 1-1 och fick avgöras på straffar där Luleå avgick med segern. Första straffen satte David Lilja som tidigare spelade i BIK. Han bytte klubb denna säsongen efter att hela sitt liv spelat i BIK.

Grannen har plockat bort sin brevlåda vilket visar att de nu återvänt till Spanien för att övervintra.

God natt!


Inga kommentarer: