lördag 6 juli 2024

Lördag 6/7

 God kväll!

En kylig men ganska solig förmiddag. Under senaste dygnet har det kommit ca 10 mm regn. På eftermiddagen när solen lyste fram bestämde jag mig för en tur med röjsågen efter vägkanterna. Gick ut och tittade runt huset samtidigt som jag rensade bort ogräs i rabatterna och i gruset på baksidan. När jag vandrade mot uthuset kände jag att jag inte hade någon nyckel i fickan där jag brukar ha knippan. Gick in för att hämta den men var ganska säker på att jag tagit med den. Mycket riktigt, tomt på kroken. Hade jag tappat den? Gick runt i samma spår, tittade i rabatterna och där jag gått. Ingen nyckelknippa. Var även och kikade där jag lagt ogräset. Det var bara att inse fakta, de var borta.

Tittade på matchen England-Schweiz. I pausen gick jag ner för att koka en kopp kaffe. Under tiden fick jag för mig att gå ut på verandan och titta ner mellan växterna  för att se om det fanns någon nyckel från den vinkeln. Inte! När jag snurrade runt för att gå in igen höjde jag blicken och vad såg jag då, jo nyckelknippan en dryg meter utanför rabatten. En glad och nöjd man plockade upp den och dagen var räddad.

God natt!


Inga kommentarer: