tisdag 2 juli 2024

Tisdag 2/7

 God kväll!

En övervägande molnig dag och upp till 20 grader.

I går, efter fotbollen, tittade jag på en halvdålig film. Stängde av och läste fram till 2-tiden. Vaknade kvart över sju men vände på mig och räknade med att ligga till åtta. Nästa gång vaknade jag vid åttatiden då jag hörde från sovrumsdörren :"Hej Sven". Då hade larmet gått och det var städhjälpen som kommit. Upp och käkade frukost innan det var som vanligt igen.

Vid 9-tiden dök snickaren med medhjälpare upp för att hämta ett fönster som var spräckt och som han skulle byta glas i.

Jag iväg till Ica i Storfors och köpte kaffebröd och vid 11-tiden drack städhjälpen och jag kaffe och lite senare anlände de andra två med fönstret och då blev det ytterligare en omgång. Allt har en förmåga att hända samtidigt men det blev en trevlig pratstund om gammalt och nytt i Nykroppa.

Senare gick jag ut och tvättade bilen eftersom jag skall in och besikta i morgon.

God natt!

Inga kommentarer: