onsdag 3 juli 2024

Onsdag 3/7

 God kväll!

En ganska solig dag fram till femtiden då det kom en regnskur.

Strax före 8.00 anlände Sten-Åke tillsammans med en rörmokare som skulle sätta in en ny toalettstol i min egna privata toalett. Den har varit avstängd ett längre tag och jag har inte lyckats få den att inte läcka trots byte av packning. Han tittade även på gästtoaletten nere där det läcker när man spolar i handfatet. Det utmynnade i att det blir ett nytt tvättställ för det nuvarande är så gammalt att det inte går att få fram reservdelar. Alltsammans var klart vid 9:00 och då satte jag mig i bilen för färd till bilbesiktningen. Det tog inte lång tid förrän besiktningsmannen kunde konstatera att bilen var i gott skick och utan anmärkningar.

På hemvägen tittade jag in till Susanne och Sten-Åke. Susanne anlände efter ett tag eftersom hon varit ute på inköpsrunda. Det blev lite skvaller och en kaffetår med nybakad sockerkaka. Skulle egentligen fortsatt till Ica för veckans inköp men jag vände hemåt och återvände lite senare när jag tänkt fram en inköpslista.

God natt!

Inga kommentarer: