söndag 7 juli 2024

Söndag 7/7

 God kväll!

En riktigt blåsig dag och under förmiddagen en del regn. På eftermiddagen plockade jag bort en massa torra björkgrenar som blåst ner på gräsmattan så att roboten fick fritt fram.

Hade fått fram ett nytt recept med falukorv och smakfull sås som jag tänkte prova. Satte ugnen på 225 grader och när den var varm kände jag hur det osade. Öppnade ugnsluckan och ut vällde en massa rök. Då kom jag ihåg att när jag senast använt den hade jag spillt när jag tog ut en överfull form. Jag har en brandvarnare sittande i serveringsrummet tre meter från spisen. Den började tjuta och strax efter ringde Verisure. Nu har jag tvättat ur ugnen och hoppas att det går bra nästa gång.

Vädret har gjort att det blivit en del TV-tittande. Friidrott med nytt försök på 6,25 i stavhopp som misslyckades samt ett par avsnitt i en turkisk serie som jag hittat på TV4Play, Golden Boy. Obegripligt språk men ganska intressant.

God natt!

Inga kommentarer: