onsdag 31 juli 2024

Onsdag 31/7

 God kväll!

En sommardag med sol och cirka 22 grader. Lämplig för lite arbete och jag valde att plocka fram kantmaskinen och skära gräskanter mot grusgången. Senast jag gjorde det är minst två år sedan och gräset drar sig ut i gången.

Skar och hackade loss tuvorna. Nästa pass blir att kratta ihop det och köra bort.

Åkte in till Ica för veckohandel. När jag kom tillbaka hade jag besök av två bilar. Det var Susanne, Sten-Åke, Sofie, Simon och Vincent som var på besök. De hade gjort i ordning badbryggan så att det gick att bada och sågat upp den nedfallna björken. Efter kaffepausen hjälpte jag dem med att köra upp det kapade. Då fick jag en liten passagerare på pallen.

Under kvällen tog Sara Sjöström guld i simning 50 meter frisim.

God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

100 meter simning enligt mig, janne

S-O Svensson sa...

Okej,
men 50 kommer!