lördag 8 mars 2014

Lördag 8/3

God Kväll!
 
I morse, när jag tittade ut, möttes jag av en underlig syn. Hela himlen var blåfärgad. När jag vände blicken österut träffade ett gult bländande sken mina ögon. Helt plötsligt var mina fönsterrutor väldigt smutsiga.
 Gudrun och jag tog en förmiddagspromenad. Vi började med att gå ner till sjön, där isen hade börjat ge sig.
 Vid iskanten låg något och guppade, såg ut som en brygga som kommit på vift. Fortsatt samma vind och den hamnar hos mig.
 Vi såg att växterna hade börjat få liv.

Precis när vi kommit hem från vår tur ringde telefonen. Det var Simone, en av grannarna, som undrade om jag hade en iPhone. Det har jag sedan tre dagar tillbaka. Hon hade ett barnbarn på besök som glömt sin laddare och nu var batteriet tomt. Det är ju katastrof för en ung skoltjej. De kom och vi hade en trevlig stund med kaffe under tiden som mobilen laddades.

Såg matchen Mora-BIK på tv:n. Mora var betydligt hungrigare och med kämpaglöd. Vinst för Mora med 6-4, (3-1, 0-2, 3-1).

God Natt!


Inga kommentarer: