onsdag 26 mars 2014

Onsdag 26/3

God Kväll!

I morse, när jag slog upp de himmelsblå vid 7-tiden, fick jag se att det kom blötsnö och hade börjat färga marken vit. Kröp tillbaka i sängen, men jag var uppe före halv åtta. Jag, som hade tänkt att försöka elda upp min rishög när jag var hemma hela dagen.

Nu fick det i stället bli tvätt och lite dammsugning. Behövligt även det.

I kväll blev det hockeymatchen Luleå-Växjö. Samtidigt spelade jag in Sveriges Mästerkock. Det var en snabb och ganska tuff match, som Växjö vann med 1-0 och är klara för semifinal. Inte dåligt av gamle BIK-tränaren Sam Hallam. Under hela matchen var det bara två utvisningar, varav en puck out. Båda drabbade Växjö, men de höll tätt. Nästa säsong får vi se Luleås Linus Persson, tidigare BIK, i Färjestads färger.

God Natt!

Inga kommentarer: