söndag 30 mars 2014

Söndag 30/3

God Kväll!
 
Idag hade jag arbetsdag på Museet Kvarnen. Mellan 13.00 och 17.00 skulle jag vara där. Eftersom det brukar vara ett fåtal besökare när en utställning har varat en vecka tog jag med en bok för att fördriva tiden. Problemet är att man blir så sömnig när man sitter och läser. Idag hade jag ett Karlstadspar som besökare. Jag körde igång bildspelet med Ferlin och de var mycket nöjda med utställningen. Fick också ett telefonsamtal från en Stockholmsdam som var ute efter en bok med Ferlindikter. Kunde tyvärr inte hjälpa henne eftersom den enda vi har till försäljning är en bok med hans revyvisor.
På vägen hem körde jag in till La Strada för att köpa med mig en sallad hem. Då gled en stor knutte på en HD upp vid min sida. När han fått av sig hjälmen såg jag att det var Sten-Åke som fått hem sin nya kärlek. Nu åkte jag med honom hem och blev istället bjuden på sallad eftersom hela familjen var där och det blev en beställning till samma ställe.
 

När jag kom hem såg jag att rådjuren hade varit framme och kapat en grupp med tulpaner.

God Natt!

Inga kommentarer: