måndag 31 mars 2014

Måndag 31/3

God Kväll!
 
För ett bra tag sedan hade jag lovat min granne Birgit, 92 år, att skjutsa henne till Karlskoga för att hon skulle kunna besöka klädesaffärer. Idag var det dags. Hon ringde vid 9:30 och ville bestämma tidpunkt. Eftersom jag känner henne tyckte jag att det var lika bra att ta det direkt. Vid 10-tiden bar det iväg. Det blev Larssons, där de har kläder till lite äldre. Där hittade hon vad hon sökte och sedan skulle hon vidare till Team Sportia för att titta på jackor. Här blev det som väntat inte något napp.
Under tiden som hon tittade efter jackor gick jag in på Elgiganten och köpte ett objektiv till kameran. När jag kom hem testade jag det med en bild på ekorren. Tagen från kökstrappan.

Under kvällen tittade jag på hockeymatchen i semi mellan Skellefteå-Linköping, 3-0. Slog över för att se ställningen i fotboll mellan AIK-Göteborg. Uppehåll i matchen p.g.a. rök. Trots gårdagens dödsfall i Helsingborg hade man lyckats att ta med sig bomber in på arenan och det var också slagsmål och någon supporter på planen. Nej, stäng fotbollsarenorna från publik och visa bara matcherna på TV. I hockey är det spelarna som pucklar på varandra, sällan publiken. Något som jag inte gillar varken i fotboll eller hockey är att fansen skriker HATA mot motståndarna istället för ÄLSKA mot det egna laget.

God Natt!

1 kommentar:

lotta sa...

sant! idrott o sport har en fin andemening! ha en fin 1 a april o du verkar bytt upp objektivet rejält :) jättefint :) kram