fredag 9 maj 2014

Fredag 9/5

God Kväll!
 
Började dagen med tvätt och dammsugning. Borde städat mer, men hade inte rätta lusten.
 
Åkte in till Filipstad och köpte jordsäckar samt ytterligare gödning till gräsmattor. Hämtade nyckeln till Kvarnen eftersom jag har ett arbetspass på söndag. Hoppade in på Louise för lunch. Jag brukar fixa maten själv för det mesta numera, men Louise hade Skomakarlåda. Något som jag gillar.
 
Gödslade gräsmattorna, en del av dem, när jag kom hem. Den ena gödningen var flytande och skulle sprutas ut genom att koppla till vattenslangen och fullt sprut. Den andra var korn och den spred jag ut med en spridningsvagn, som jag knappast använt eftersom jag har varit försiktig med gödning. Det är annat nu när jag har en arbetande klippare. Jag körde med en sort på vardera av de gräsmattorna som roboten klipper. Nu kan jag förhoppningsvis se vilken gödning som är bäst och satsa på den.
Vem, mer än jag, kan uppvisa domherrar i mitten på maj?

Såg lille Benjamin vinna Let´s Dance. Var väl väntat, men man är ju inte säker när allmänheten har möjlighet att påverka.

God Natt!

Inga kommentarer: