lördag 24 maj 2014

Lördag 24/5

God Kväll!
 
Fortfarande fint väder. En rundvandring efter frukosten gav följande bilder.



Åkte in till Filipstad och hämtade ny blodtrycksmedicin. Fortsatte till Susanne och fick en kopp kaffe och nybakad kaka. Träffade även Sofie och Stefan, som var på besök. Stefan hade lämnat en gös som han fiskat upp dagen innan.

Tog vägen förbi färghandeln för att köpa olja till verandagolvet. När han fick veta att det var nylagt och av tryckimpregnerat virke sa han att jag skulle vänta minst ett år innan jag oljade in det första gången för en massa ämnen skulle bort först.

När jag varit hemma fem minuter kom Tedenrud på besök med en wienerlängd i handen.

Jag hade tänkt att plantera nya blommor hos Anita, men trodde att det var lite för tidigt så jag nöjde mig med att snygga upp det som fanns genom att klippa bort de utblommade blommorna.

God Natt!

Inga kommentarer: