måndag 5 maj 2014

Måndag 5/5

God Kväll!
 
Vid 15-tiden kom Charlotte för att hämta Lemmy. Det blev en kaffetår innan hon återvände för att hämta Viktor vid fotbollsträningen.
 
Dessförinnan höll jag på med att tvätta för målning. Nu tog jag en omgång till innan jag slutade för dagen. Tog kameran och gick en runda.
Nere vid båthuset har det nu blivit två ägg i måsboet. Det tredje kommer säkert också.
 Förutom björkar, tallar och granar finns det en hel del annat på tomten. Här har en bok börjat grönska. Det finns ett antal på tomten, något som jag först nu har förstått.
 Under denna bok trivs liljekonvaljerna.
 På sjön har en båt givit sig iväg från båthamnen. Kanske en fisketur.
 Jag har en hel del enbuskar. En del stora och ståtliga, andra risiga och fula.
Här står två trädgårdstallar av något slag. Jag har även en ask. Den grönskar sent, vilket också de två "Sparbanksekarna" gör. Jag kanske skall göra en naturstig och visa upp växter och djur.
 
Nu har ett par svartvita flugsnappare anlänt, men de ville absolut inte vara med på bild.
 
God Natt!

Inga kommentarer: