lördag 3 maj 2014

Lördag 3/5

God Kväll!
 
En lugn dag utan arbetsuppgifter. Några rundor med Lemmy samt lek med pinnar och boll.

 Gudrun skulle åka hem till Västerås under eftermiddagen, men under tiden som jag fixade lunchen krattade hon undan skräp och barr från gräsmattor. Väl bevakad av Lemmy.
Under några dagar har jag fått telefonsamtal, som visas på presentatören som 00557. Ett par gånger har jag svarat och då har det varit tyst i 10-20 sekunder och sedan har en damröst sagt "Goodbye". Jag har trott att det varit någon som fått fel nummer och gjort nya försök. Idag såg jag samma nr dyka upp. Tänkte inte svara, men gjorde det ändå. Först var det en dam som sa att jag hade fel på datorn. Efter lite dividerande kom en manlig röst och påstod detsamma samt att det var Windowsfel och att jag skulle starta PC:n. Tror inte att de ringer runt och skall åtgärda fel på enstaka maskiner så till slut avslutade jag samtalet. Det har varit tyst hittills. Får se om de dyker upp i morgon igen. Kan inte se att det finns något fel på maskinen.

God Natt!

2 kommentarer:

Janne sa...

Vi har fått samma ringde då till Joakim som kollade upp det hela. Det ges en alvarlig varning för detta. De vill bara att man bekräftar detta med din dator sedan går de in i datorn varje gång du går in på något bankärende.De tankar ner alla uppgifter om konton m.m. Sedan kan kontot vara tömt.

S-O Svensson sa...

Misstänkte att det var skumt. Som tur var gjorde jag inte vad de önskade.